Reply To: Antilichamen tegen Hepetitus A

Home Forums Virussen die zich verspreiden via water of voedsel Antilichamen tegen Hepetitus A Reply To: Antilichamen tegen Hepetitus A

cleorogier
Participant
Post count: 7

Hoi viruskenners!

Hierbij nog wat aanvullende vragen over jullie project:

Mooi idee! Ik vind dat jullie ontzettend creatief zijn. In theorie zou dit plan wel moeten kunnen. Echter, zitten er wel wat technische uitdagingen in jullie project. Hoe zouden jullie de onderstaande punten aan willen pakken?

– Niet iedereen in arme landen heeft toegang tot (drink)water
– Het virus zit niet alleen in water, maar bv. ook in voedsel of kan het overgebracht worden van mens tot mens door slechte hygiëne. Het virus alleen in water aanpakken zou daarom een uitbraak waarschijnlijk niet geheel voorkomen. Hebben jullie hier een idee over?

– Als je de antistoffen toevoegt in water, is dat iets wat constant opnieuw moet worden toegevoegd, hoe zouden jullie dit aan willen pakken?
– Het antistof zou dan op grote schaal gemaakt moeten worden, waar zouden jullie dat willen doen?
– Hebben jullie kunnen vinden of de antistoffen stabiel(werkzaam) blijven als ze een tijdje in het water zitten?

Dan nog een vraag voor jullie; weten jullie wat het mechanisme is achter dit idee? Wat doen de antistoffen met het virus waardoor het niet meer werkt?

Als jullie er niet uitkomen, hoor ik het graag, dan zal ik meedenken.

Groetjes!